Mūsu mājaslapā tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot pārlūka sesiju, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanas nosacījumiem, kas ir aprakstīti mūsu privātuma politikā.
Piekrītu
eCom
par mums jaunumi kontakti

ELKO 2018.gada notikumi

2018.gads bijis piepildīts un notikumiem bagāts, tādēļ grūti izvēlēties tikai dažus notikumus, taču, mūsuprāt, šie iezīmē būtiskākos biznesa attīstības pagrieziena punktus.
2018.gadā daudzi uzņēmumi Latvijā svinēja 25 gadu jubileju, kas ļāva atskatīties uz paveikto, izvērtēt sasniegto un nospraust jaunus mērķus. Svinot šo jubileju, ELKO sarīkoja reģiona vērienīgāko IT nozares partneru konferenci ELKO MeetUP, kas pulcēja ap 600 klientu, sadarbības partneru un ražotāju pārstāvju no visas pasaules. ELKO direktors Svens Dinsdorfs apkopo konferencē notikušo: “IT nozarē vienlīdz svarīga ir gan digitālā puse, gan cilvēku iesaiste, un jāspēj starp šiem abiem aspektiem rast balansu.” Ar pasākuma atziņām un video lekcijām iespējams iepazīties šeit.
2018.gadā ELKO veica vairākus iegādes darījumus – zīmīgākais no tiem bija tirdzniecības nama Absolut iegāde Krievijā, kas ļāva klientiem piedāvāt sadzīves tehniku un elektroniku. Tāpat izaugsme panākta Polijas tirgū, savukārt Slovākijā WESTech iegādājās mazumtirgotāja Arašid un MP3.sk akcijas, tādējādi paplašinot spēļu, konsoļu, kā arī mobilo tālruņu un to piederumu portfeli.

2018.gadā ELKO izdevies nostiprināt savas pozīcijas Baltijas un citu valstu tirgū, diversificējot produktu piedāvājumu, piemēram, uzsākot mazās sadzīves tehnikas izplatīšanu, kas turpināsies arī 2019.gadā. Joprojām būtiska biznesa nozare ir mobilie telefoni – ELKO piedāvā gan plašu pasaules pazīstamāko zīmolu klāstu, gan tādas “uzlecošās zvaigznes” kā Xiaomi. Ņemot vērā augošo pieprasījumu, pērn sortimentu papildināja dažādi tālruņu aksesuāri, viedpulksteņi un e-mobility produkti.
25 izaugsmes gadu laikā gan apjoms, gan efektivitāte kāpināts katru gadu. Ģeogrāfiskā paplašināšanās un jaunu tirgu apgūšana, produktu klāsta paplašināšana un sekmīga darbība esošajos tirgos ļāvusi ELKO augt straujāk nekā tirgum kopumā un 2017.gadā sasniegt 1,6 miljardus ASV dolāru apgrozījumu; būtisks apgrozījuma pieaugums gaidāms arī 2018.gadā. Tāpat rudenī ELKO Grupa veica Nasdaq Baltijas parāda vērtspapīru tirgū kotēto obligāciju pilnu apmaksu.
ELKO mērķis ir būt vairāk nekā tikai produktu izplatītājam. Apvienojot partneru zināšanas un gadu gaitā uzkrāto pieredzi, ELKO palīdz rast veiksmīgāko kopsaucēju starp klienta vajadzībām, jaunākajām tehnoloģijām un labākajiem risinājumiem. Tādēļ 2018.gadā daudz uzmanības veltīts risinājumu segmenta attīstīšanai, piemēram, atklājot demo centru Ukrainā un Rumānijā. Tajos klienti var uzzināt jaunākās nozares tendences, apskatīt un izmēģināt gatavos risinājumus, kā arī saņemt konsultācijas.
2017.gadā notika ELKO zīmola maiņa, kas nozīmē jaunizveidoto vērtību un uzņēmuma vēstījuma atspoguļošanu gan ārēji, gan iekšēji. Vizuālās identitātes pārmaiņu procesā tika radīta arī Grow smarter kultūra, kura 2018.gadā tika izmantota iekšējo procesu uzlabojumiem un projektu ieviešanai, uzņēmuma darbinieku saliedēšanai un mērķtiecīgākai uzdevumu sasniegšanai.
Pērn uzņēmuma izaugsme ievērota un atzinīgi novērtēta arī saņemot dažādus apbalvojumus. ELKO Grupa iekļuvusi prestižajā Centrālās un Austrumeiropas 500 lielāko uzņēmumu reitingā COFACE, kurā starp sešiem Latvijas uzņēmumiem topā ieņem augstāko – 124.vietu. Savukārt ikgadējā laikraksta Dienas Bizness uzņēmumu TOP 500 ELKO atzīts par valstī lielāko koncernu.